Iskolánk a fent leírt időszakra is megkapta az Integrációs Pedagógiai Rendszer működtetésére, röviden az IPR-re fordítható támogatást, melynek összege 1 728 000 Ft volt.
Az iskolában kilenc fő (Győri Istvánné, Bondár Enikő, Bársony Andrásné, Maróti Pálné, Novák Lászlóné, Suba Jánosné, Szőke Éva, Tallóné Farkas Krisztina, Deák Lajosné) irányítja a munkát, öt munkacsoportban: óvoda-iskola átmenetet segítő, pályaorientációs, egyéni fejlesztést segítő, módszertani munkacsoport és IPR-menedzsment munkacsoportban dolgoznak a kollégák. Szeptembertől januárig sokféle programot valósítottunk meg, természetesen a többi kolléga segítségével és részvételével, amit ezúton is köszönünk.
Az óvoda- iskola átmenetet segítő munkacsoport közreműködésével szerveztük meg a Fecsketábort augusztus végén, ahol a leendő elsőseink és szüleik ismerkedtek a tanító nénikkel és iskolájukkal három napon keresztül. Látogatást tettek a hátrányos helyzetű tanulóink az újonnan megnyíló kalandfarmon. Megszerveztük a tanévnyitót, együtt emlékeztünk a tekerőlant nagymesterére, Bársony Mihályra az óvodai Mihály-napon, az óvodával közös hulladékgyűjtésen vettünk részt, óvodai és alsós munkaközösségi ülést tartottunk. Adventi és a karácsonyi készülődés során, követve az óvodai hagyományokat, mézeskalácsot sütöttünk, adventi díszt készítettünk, több osztály műsorral lepte meg a szülőket. Az utolsó tanítási napon színvonalas műsorral ünnepeltük a közeledő karácsonyt.
A pályaorientációs munkacsoport tagjai 8 alkalommal pályaválasztási rendhagyó osztályfőnöki órákat szerveztek a hetedik és a nyolcadik osztályos tanulóknak: több iskolából érkeztek tanulók és tanárok egyaránt, bemutatva iskolájukat. Pályaválasztási szülői értekezlet várta a tanulókat és a szülőket 2013. október 14–én, ahol 11 kiskunfélegyházi, csongrádi és kecskeméti középiskola mutatkozott be. A programot idén is hatalmas érdeklődés kísérte, 83 szülő és tanuló vett részt a programon. Szintén ez a munkacsoport segítette a nyílt napokon való részvételt, koordinálta az Arany János Kollégiumi és Szakiskolai Programot, amelyben hat tanulónk szeretne részt venni, és az Arany János Tehetséggondozó Programot, amelyben egy tanuló vesz részt. Érdeklődési kérdőívek összeállításával segítette a pályaválasztás előtt álló tanulókat. Segítettük az Útravaló- Macika ösztöndíjprogramban való részvételt.
A módszertani munkacsoport tagjai tanulási módszertannal kapcsolatos feladatlapokat készítettek, mellyel segítik tanulóinkat a helyes tanulási technikák megismerésében.
Az egyéni törődés programunkban minden kolléga részt vesz, több tanulót mentorál, személyes segítséget nyújtva a tanulás és az élet egyéb területein is, segítve ezzel a szociális kompetenciák és a tanulási kompetenciák fejlődését. Háromhavonta jellemzést adnak tanítványaikról, ezzel tájékoztatva a szülőt gyermeke fejlődéséről, segítve az iskola és a szülők még jobb együttműködését.
Januárban 9 foglalkozáson belső hospitáció keretében ismerkedhettek a kollégák a HHH-s tanulók felzárkózását segítő módszerekkel mind alsó, mind felső tagozaton és fejlesztő foglalkozásokon is.
Igyekeztünk enyhíteni a szociális hátrányokat is. Ezt a célt szolgálták a következő programjaink: Színházlátogatás a kecskeméti Ciróka Bábszínházba és a Katona József Színházba. Mikulás napi és karácsonyi ajándékozást rendeztünk, az adventi készülődés keretein belül projektnapot tartottunk, ahol karácsonyi díszeket készíthettek tanulóink és szüleik egyaránt. Fejlesztő könyvek, gyakorlókönyvek, tanszerek és sportszerek vásárlása, tanulást segítő kis értékű tanórai eszközök beszerzése, versenyeztetés segítése, tanulóbarát osztályterem kialakítása segítette tanulóinkat a felzárkózásban.
Az együttműködések és partneri kapcsolatok erősítése érdekében részt vettünk még a Kulturális Örökség Napján, az őszi hulladékgyűjtésen, a kulturális évadzárón, a gyógynövénykert gondozásában. Zenei világnapot tartottunk. Az aradi vértanúk emlékére rendezett községi ünnepségen a 7. a és a 7.b osztály tagjai adtak műsort. Az október 23-i községi ünnepségen is iskolánk 8. osztályos tanulói tartottak megemlékezést. Két osztályban konfliktuskezelő tréningen vettek részt tanulóink,ahol dühkezelésről, agresszióról, bűnmegelőzésről beszélgettek, drámajátékokat játszottak. Megszerveztük a Szülők Akadémiája programsorozat első három előadását. Jótékonysági bálat szerveztünk, melynek műsorát szintén iskolánkba járó gyermekeink adták. A Tiszaalpári Lovassport Egyesület segítségével látogatott el hozzánk a Mikulás. Újításként minden pedagógusnak heti egy fogadóórája van, melynek időpontját az ellenőrzőn keresztül tudattuk a szülőkkel. A tapasztalatunk szerint a szülők szívesen jönnek a fogadóórákra, hiszen így több idő jut a gyerekek fejlődésének megbeszélésére, tapasztalatcserére. Folytatódtak a jól működő partneri kapcsolatok a Tiszaalpári Nagyközségi Önkormányzat Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálatával, a Szakmai és Szakszolgálatokkal, a Cigány Nemzetiségi Önkormányzattal, a nyugdíjasklubokkal, az ASE sportegyesülettel, a középfokú intézményekkel, a művészeti iskolákkal, a településen működő hagyományőrző szervezetekkel a gyermekek sokoldalú fejlődése érdekében.
Elmondhatjuk, hogy sokat dolgoztunk a tanév első öt hónapjában is. Sokféle programmal vártuk és segítettük a tanulókat és a szülőket egyaránt.
Bondár Enikő, az IPR-menedzsment vezetője és a munkacsoportok tagjai
Képek megtekintése |

|
|
Tiszaalpári Árpád Fejedelem Általános Iskola
IPR cselekvési és ütemterve a 2013/2014-es tanévben 
|
|