Iskolánk ebben a tanévben is pályázott az Integrációs Pedagógiai Rendszer működtetésére. A pályázaton 1820000 Ft-ot nyert az intézmény.
Az iskolában kilenc fő irányítja a munkát, öt munkacsoportban: óvoda-iskola átmenetet segítő, pályaorientációs, egyéni fejlesztést segítő, módszertani munkacsoport és IPR-menedzsment munkacsoportban dolgoznak a kollégák. Szeptembertől decemberig sokféle programot valósítottunk meg, természetesen a többi kolléga segítségével és részvételével.
Az óvoda- iskola átmenetet segítő munkacsoport közreműködésével szerveztük meg a Fecsketábort, ahol a leendő elsőseink és szüleik ismerkedtek a tanító nénikkel és iskolájukkal három napon keresztül. Megszerveztük a tanévnyitót, az óvodával közös hulladékgyűjtésen vettünk részt, óvodai és alsós munkaközösségi ülést tartottunk. Adventi és a karácsonyi készülődés során, követve az óvodai hagyományokat, mézeskalácsot sütöttünk, adventi díszt készítettünk, a 3. a és a 3.b osztály műsorral lepte meg a szülőket. Az utolsó tanítási napon színvonalas karácsonyi műsorral búcsúztunk 2012-től.
A pályaorientációs munkacsoport tagjai 8 alkalommal pályaválasztási rendhagyó osztályfőnöki órákat szerveztek a hetedik és a nyolcadik osztályos tanulóknak. Pályaválasztási szülői értekezlet várta a tanulókat és a szülőket 2012. október 15–én, ahol kiskunfélegyházi, csongrádi és kecskeméti középiskolák mutatkoztak be. A programot idén is hatalmas érdeklődés kísérte, szülő és tanuló vett részt a programon. Szintén ez a munkacsoport segítette a nyílt napokon való részvételt, koordinálta az Arany János Kollégiumi és Szakiskolai Programot. Érdeklődési kérdőívek összeállításával segítette a pályaválasztás előtt álló tanulóinkat.
A módszertani munkacsoport tagjai tanulási módszertannal kapcsolatos feladatlapokat készítettek, mellyel segítik tanulóinkat a helyes tanulási technikák megismerésében.
Az egyéni törődés programunkban minden kolléga részt vesz, több tanulót mentorálnak, személyes segítséget nyújtva a tanulás és az élet egyéb területein is, segítve ezzel a szociális kompetenciák fejlődését. Háromhavonta jellemzést ad tanítványairól, ezzel tájékoztatva a szülőt gyermeke fejlődéséről.
December elsején belső hospitációs nap keretében ismerkedtünk a Lük-játékokkal, a szövegértés fejlesztéseinek lehetőségeivel a természetismeret-órákon, az etika óra játékos módszereivel és a tökfaragás művészetével.
Igyekeztünk a szociális hátrányokat is enyhíteni. Ezt a célt szolgálták a következő programjaink: Színházlátogatás a kecskeméti Ciróka Bábszínházba és a Katona József Színházba, részvétel a Keceli Virágkiállításon. Mikulás napi és karácsonyi ajándékozást rendeztünk. Fejlesztő könyvek, gyakorlókönyvek, tanszerek vásárlása, versenyeztetés segítése, tanulóbarát osztályterem kialakítása segítette tanulóinkat.
Az együttműködések és partneri kapcsolatok erősítése érdekében részt vettünk meg a Könyves vasárnapon, a Kulturális Örökség Napján, az őszi hulladékgyűjtésen, a kulturális évadzárón, a gyógynövénykert gondozásában. Az aradi vértanúk emlékére rendezett községi ünnepségen a 7. b osztály tagjai adtak műsort. Megszerveztük a Szülők Akadémiája elnevezésű előadássorozat első két előadását: nevelési tanácsokkal segítettük a szülőket, felhívtuk figyelmüket az internet veszélyeire. A könyvtár társasjáték klubján is voltak tanítványaink. Jótékonysági bálat szerveztünk, a Tiszaalpári Lovassport Egyesület segítségével látogatott hozzánk a Mikulás. Novemberben fogadóesten vártuk a szülőket.
Elmondhatjuk, hogy sokat dolgoztunk a tanév első négy hónapjában is. Sokféle programmal vártuk és segítettük a tanulókat és a szülőket egyaránt.
Bondár Enikő, az IPR-menedzsment vezetője
Képek megtekintése |
|
|

Fecsketábor
|

Tanévnyitó
|

Hulladékgyűjtés
|

Adventi és Karácsonyi készülődés
|

Adventi készülődés
|

Karácsonyi ünnepség
|
|